22:17 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پلی پروپیلن

پیشنهاد مجلس برای تنفس خوراک به شرکت های پتروشیمی تولیدکننده پروپیلن
نماد برتر- مجلس پیشنهاد اعطای تنفس خوراک به پتروشیمی های زنجیره پروپیلن را به دلیل توسعه نامتوزان صنعت و کمبود مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی را در دستور کار قرار داد.
مروری بر گزارش فروش آبان ماه "شاراک"
نماد برتر- میزان فروش ماهیانه شرکت پتروشیمی شازند (پتروشیمی اراک) در آبان ماه امسال ۱۰ هزار و ۹۱۷ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال بوده است که نسبت به مهر ماه ۹۹ از افزایش ۱۸ درصدی برخوردار است.
"جم" ۳۶۵۹ ریال به هر سهم اختصاص داد
نماد برتر- شرکت پلی پروپیلن جم در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۳ هزار و ۶۵۹ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۳ هزار و ۱۰۳ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۱۸ درصد در هر سهم حکایت دارد.
کمبود عرضه پلی‌پروپیلن در کشور به ٣ دلیل
نماد برتر- قائم‌مقام بورس‌کالای ایران در گفت و گویی سه مشکل اصلی کمبود خوراک پروپیلن در کشور را مورد بررسی قرار داده است. رضا محتشمی پور، مهم‌ترین مساله در خصوص معضل کمبود عرضه پلی پروپیلن در کشور را سیاست اشتباه قیمت‌گذاری خوراک‌ عنوان کرد که باعث شده صنعت پتروشیمی ایران به سمت خوراک‌های سبک‌تر نظیر گاز متان پیش برود که در این حالت جذابیت تولید محصولاتی مثل پروپیلن کاهش می‌یابد.
زمان بندی عرضه‌های بورس کالا در هفته اول آبان
نماد برتر- بورس کالای ایران طی اطلاعیه ای، برنامه عرضه های هفته اول آبان ماه را اعلام کرد.
کرونا بازار نان بسته‌بندی را داغ کرد
نماد برتر- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت کارتن و سلفون در پی افزایش قیمت مواد پتروشیمی خبر داد و گفت که در پی شیوع ویروس کرونا تولید نان‌های بسته بندی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
بورس کالا برنامه عرضه کالا در هفته پایانی مهر را اعلام کرد
نماد برتر- بورس کالای ایران در اطلاعیه ای برنامه عرضه کالا در هفته پایانی مهرماه را اعلام کرد.
پیش دریافت خرید محصولات پلی پروپیلن از ۱۰ به ۵۰ درصد رسید
نماد برتر- بورس کالا از تغییر ۴۰ درصدی پیش دریافت خرید تمام محصولات پلی پروپیلن به استثنا پلی پروپیلن پزشکی تا اطلاع ثانوی خبر داد که از از امروز اعمال می شود .
رشد ۶۰ درصدی صادرات اتصالات نانویی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه پلیمر با تولید انبوه نانو پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر توانست در سال گذشته ۶۰ درصد رشد در صادرات این محصولات ایجاد کند.
امسال چند شرکت بورسی می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: با توجه به اظهارات مسئولان بورس تهران، در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ شرکت جدید در بورس عرضه خواهد شد اما در نهایت، شرایط کلی اقتصاد تعیین‌کننده تعداد عرضه‌هاست.
احداث نکردن فاز دوم پالایشگاه، استان را از مزایای واقعی پتروشیمی ایلام محروم می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس تحقیق و توسعه پتروشیمی ایلام گفت: مهم‌ترین عاملی که امکان تحقق مزایای واقعی پتروشیمی ایلام را برای استان به چالش می‌کشد احداث نکردن و راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام است.
سرانجام احتکار محصولات پتروشیمی چه شد؟
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلات اساسی طی چند ماه اخیر در بازار، احتکار برخی محصولات پتروشیمی توسط تعدادی از دلالان به دلیل تفاوت نرخ این محصولات در بورس و بازار آزاد بود که منجر به کمبود مواد اولیه می‌شد. در این راستا قدم‌های مقابله با محتکران برداشته شد و در نهایت به نظر می‌رسد این موضوع بسیار کم‌رنگ و تا حدی رفع شده است.
شمارش معکوس برای پایان دادن به احتکار محصولات پتروشیمی
پایگاه خبری راد: همزمان با احتکار گسترده محصولات پتروشیمی توسط دلالان و سودگران در انبارهای برخی شرکت‌های پتروشیمی، مدیریت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، اعلام کرد: خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰ روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده را بارگیری کنند.
سایه دلالان، احتکار و قاچاق بر سر کمبود مواد اولیه پتروشیمی
پایگاه خبری راد: فعالان صنعت پتروشیمی ماه‌ها است از وضعیت بورس کالا گله دارند و از وجود دلالان و رانت در بورس کالا خبر می‌دهند. به گفته آن‌ها، تقاضا در بورس کالا از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 300 برابر شده است، درحالی که این تقاضا واقعی نیست و صرف تولید نمی‌شود.
افتتاح واحد تولید نساجی گرمسار با حضور وزیر صنعت
پایگاه خبری راد: یک واحد تولیدی نساجی با ظرفیت تولید 34هزار تن انواع گونی پلی پروپیلن با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گرمسار به بهره‌برداری رسید.